Ez a bejegyzés és videó az első tagja annak az alapozó ismeret sorozatnak ahol marketing trükköket fogok Neked megmutatni. Az alapozó sorozat követésével pedig egy teljes képet kapsz a digitális marketingről ahhoz, hogy könnyebben tud a kampányaidat felépíteni és üzemeltetni.
Miről lesz szó ebben a bejegyzésben?
• Mi az a digitális marketing?
Mi az a digitális marketing?
A marketing interneten történő alkalmazása. A digitális marketing avagy online marketing az internettel jött létre és ez a területe. A célja, hogy a terméked vagy szolgáltatásod eljuttasd a lehetséges vásárlóidhoz.
Ehhez pedig a virtuális téren keresztül vezet az út. Az offline marketing alatt pedig ugyanezt a tevékenységet értjük csak a fizikai világban. Ide tartozhat egy szóróanyag, újsághirdetés, tábla, vagy kirakatmatrica is.
Mára ott tartunk, hogy egy kampány során az offline marketing elemek mindig digitális marketing elemekkel keverednek.
Mitől olyan nagyszerű a digitális marketing? Erre több magyarázat is van de nézzünk vissza egy picit a múltba.
Vonal felett, vonal alatt – avagy a klasszikus iskola
Húzzunk ide egy képzeletbeli vonalat! A klasszikus iskola szerint van vonal feletti (Above The Line) reklámok és vonal alatti reklámok Below the Line.
Vonal feletti reklámozási formák (ATL)
A vonal feletti reklámok csoportjába kerülnek a hagyományos marketing eszközök. Pl TV reklám, Nyomtatott újsághirdetés, Plakát reklám, Rádióhirdetés, Ezek jellemzője, hogy egy irányúak. Van egy marketingüzenet egy termékről vagy szolgáltatásról amely nagy tömegben eljut egy széles közönséghez. Azonban kevés a visszacsatolás a hatásról és az eredményekről.
Tegyük fel szeretnénk eladni egy bűvészkalapot. Indítasz egy hatalmas reklámkampányt a tévében, mellette reklámspotokkal a rádióban, és a város az óriásplakátjaiddal van tele.
Hogy mi a véleményük az embereknek vagy szeretnének-e kalapot és ha igen milyen színben méretben? Ezeket nem tudod a lehetséges vásárlóiddal megbeszélni.
Kizárólag a forgalmadból következtethetsz arra, hogy milyen hatással bírt a promóciód. Csiszolni nem tudsz a kommunikációs anyagon és javítani a hatékonyságon is csak egy következő alkalommal.
Vonal alatti reklámozási formák (BTL)
A vonal alatti reklámozási formák amelyek a vonal felettibe nem tartoznak bele. A múltban ez lehetett a szórólap, telesaleses megkeresés, PR kampány, vásárok, kuponos ajánlatok. Ami a legfontosabb direkt marketingel amely konkrét ajánlatokat tartalmaz és csak kevés márka népszerűsítő motívumot.
Ezek a reklámozási formák közvetlenebb kapcsolatot alakítottak ki a lehetséges vásárlóval. Ők elmondhatták az igényeik visszajelezhettek az árról és könnyebb volt őket a saját csatornájukon megtalálni.
Amikor megjelent az internet a vonal alatt található, legjobb elemek kerültek be az internetes rendszerbe a digitális marketing eszközeivel. A régi iskola szerin tugyanis az online marketing a vonal alatti forma. Hogyan történt az átültetése a régebbi marketing fogásoknak? Lássunk néhány példát!
A szórólap jő eszköz, ha helyi vállalkozás a cilinder boltod és a környék vásárlóinak szeretnéd eladni. Az online marketingben pedig tűpontosan tudsz földrajzi helyszínekre is célozni vagy olyanokra akik gyakran áthaladnak ott.
A PR kampány szuper volt mert nem tolta orrba a reklámot. Ma a parner cikkeidel és véleményvezéreiddel több száz online színtérről szólhatsz a vásárlóidhoz.
A kuponos ajánlatok ma is élnek de sokkal kifejlettebb formában. Automatizálva tudod a vásárlóidat ösztönözni akár több száz-féle kuponajánlattal a nap 24 órájában.
Tehát az online marketing az összes reklámozási formát képes kiváltani és együttműködni vele. Természetesen a fenti elemeken vannak olyan digitális reklám eszközök amelyek nem a fizikai marketingből jöttek. Elég csak a kattintás alapú kampányokra gondolni.
A személyre szabott marketing aktivitás olyan szintű fejlődést hozott a reklámozásba mintha a egy régi lovaskocsi mellé állítanánk a legújabb elektromos autót. Az eszközök a közvetlenség a gyorsaság a hagyományos marketing szemléletet fenekestül felforgatta. Ez volt az első forradalom de ez még nem minden.
Az online marketing főbb előnyei
A digitális marketing eszközök rengeteg előnnyel rendelkeznek. Képesek teljesen automatizálva működni és interakcióba is léphetnek a vásárlóiddal. Hihetetlenül gyorsan tesztelhetőek. Most a legelemibb előnyöket mutatom meg
Elérés
Az elérés és költség alacsony hányadosa. Ma 2000 Ft-ból eljut a hirdetésed 2000, vagy akár 20.000 emberhez. Ha kellőképen figyelemfelkeltő a reklámod és csábító az ajánlatod, akkor, ha csak az elért személyek 3% vásárol akkor ők bizony 600 vannak.
-Az pedig, hogy milyen értékben vásárol ez a 600 ember, csak rajtad múlik. Ez rettenet sok pénzt jelent, nagyon kevés ráfordításból. Ilyenre nem volt lehetőség a múltban.
Sebészi szike pontosságú célzás
A példánál maradva, ha készítesz egy plakátot, amelyen cilindert kínálsz és kihelyezed azt egy forgalmas autóút mellé akkor azt naponta 10-20 ezer ember láthatja, de ebből nagyon kevés ember az, aki cilindert vagy bármilyen főfedőt akar venni. A hirdetési költséged java része ily módon a kukában landol.
Az online marketingben megcélozhatod a potenciális ’bűvészkalap’, ’cilinder’,’sapka’ -iránt érdeklődőket akik csak arra várnak, hogy egy szép fejfedőt vegyenek valahol. Körülírhatod a célcsoportod és csak és kizárólag nekik küldöd a hirdetésed.
Így minden egyes hirdetésre fordított forint jó helyre megy el. Ha nem hiszed, akkor nézd meg a méréseket. Apropó, ezzel el is jutottunk a harmadik fontos lépcsőhöz.
Mérhetőség
Az online marketing minden eddiginél jobban mérhető. Régebben vettél a kábeltévében néhány hirdetési helyet vagy bejátszották a reklámspotodat a helyi rádióban, meg a helyi lapban kint volt a bannered és figyelted, hogy mennyit nő a forgalmad a normálishoz képest.
Az online marketingben akár valós időben is láthatod, hogy hány ember látta a hirdetésed és lépett kapcsolatba Veled.
Nincs mellébeszélés, beleérzés, belemagyarázás. Azonnal látod az eredményeket, nem kell napokat vagy heteket várnod, míg a kampány véget ért. Ezáltal azt is érzékeled, ha valami nem működik és azt is, ha valami nagyon.
Akár a kampány lebonyolítása közben is tudsz más felületeket vásárolni, régen pedig kifizetted előre. Persze azt meg kell jegyezni, hogy rengeteg adat áll a rendelkezésünkre, de mindig vannak olyan tényezők is, amiket a táblázatok nem tartalmaznak, de az biztos, hogy most ura leszel a helyzetnek, mert minden marketing mozdulatodat végső soron a bevétel függvényében tudod szemlélni.
Azonnaliság
Ha van internet kapcsolatod akkor bármikor tudsz egy reklámot módosítani tesztelni és megváltoztatni. A mérő eszközök segítségével pedig akár valós időben láthatod a főbb kulcsmutatókat is. Az offline promóciókkal szemben egy kattintással tudsz lellítani elindítani vagy megváltoztatni valamit. A visszajelzéseknek köszönhetően pedig azonnali képet kapsz a sikeredről vagy a javítandó elemekről.
Mire tudod használni?
A digitális marketing eszközeit egy széles spektrumon tudod használni. Alkalmas arra, hogy új vásárlókat szerezz, fokozd az elköteleződést, arra, hogy növeld a bevételeid és arra is, hogy a márkádat tud megismertetni vagy népszerűsíteni.
A digitális marketing fő erőssége a magas megtérülési ráta. (ROI) A legtöbb eszköz kis költség mellett azonnali eladásokat vagy szolgáltatás igénybe vételeket képes generálni. Kisvállalkozóként vagy a KKV szektorban pedig ezen tulajdonsága miatt olyan csodafegyver, amelyre még nem volt példa.
Az alapozó sorozat következő részében kinyitjuk a bevételnövelő bűvészládát és megnézzük milyen online marketing eszközöket tudsz a céljaid szolgálatába állítani.
Ingyenes!!!! Online Marketing – Mesterstratégiák kezdőknek és haladóknak
Ebből a tudásanyagból megtudhatod, hogy mi a titka a sikeres online marketingnek és azt, hogy milyen eszközökre van szükséged hozzá. A könyv beavat a digitális marketing két szuper módszerébe és lépésről lépésre végig vezet egy sikeres online marketing kampány elkészítésében. 96 oldal, pdf formátum, digitális kiadás. Töltsd le most ingyen!
Legutóbbi hozzászólások