Ne ess pánikba- ahogy a Galaxis utikalauz stopposoknak mondja. Vállalkozóként vagy marketingesként egy vállalatnál most a legfontosabb, hogy higgadj le. Vegyél egy mély levegőt és nyisd ki a szemed, hogy észrevedd amint a pozitív dolgok előtünnek a látóteredben.  Egy gazdasági recenzióban is van számos tipp és taktika amellyel sikeresen felülkerekedhetsz a nehéz időkön, hogy a végén bevétellel és nyertesként kerülj ki a helyzetből.

Kétrészes bejegyzés sorozatomban megmutatom Neked a marketing túlélési tippeket:

Miről lesz szó az első bejegyzésben?

A marketing túlélési útmutató 2. részéhez kattints a gombra!

Maradj nyugodt és kezdjünk bele

Ha most vettél egy mély levegőt és ellazultál akkor mondok Neked egy olyan dolgot amitől megváltozik a nézőpontod és más színben látod a helyzetet.

,,Egy gazdaságilag válságos helyzetben ugyanazok az elvek érvényesülnek a marketingre mint egy feltörekvő kiscégben, ahol minden forintért meg kell küzdeni.”

Miért jó hír ez Neked? Azért mert ha tudatosan és kitartóan foglalkozol a marketingeddel akkor át tudod ugrani az akadályt.

Ha eddig minden szépen üzemelt és csilingelt a kassza magától is akkor tény, hogy most többet kell dolgoznod, de megéri.

Ha pedig eddig is sokat tettél a vállalatod sikeréért akkor nem lesz új számodra a megváltozott helyzet csak a módszer változik.

Ha olyan vállalkozó vagy akinek most szüneteltetni kell a KATÁ-t akkor pedig ez az időszak az újraépítkezés és a felkészülés ideje számodra a marketingben. 

Tehát nem ígérhetek mást csak sok munkát de cserébe ott a siker lehetősége és az a különleges érzés, hogy újra átvetted az irányítást a kezdeti sokk után. Ha ezt akarod akkor lépjünk is tovább.

Készíts helyzetjelentést

A marketinged mostantól szorosan összefügg (,ha eddig még nem) az üzleti terveiddel. Fogj egy táblázatot és készíts egy helyzetjelentést. Ez után tudod a megfelelő marketing stratégiát kiválasztani.

Ezeket a kérdéseket kell tisztáznod a helyzetjelentésedben:

Milyen bevételkiesések vannak és prognosztizálhatóak?

Mennyi tartalékod van?

Mennyi állandó vagy várható  bevételed maradt?

Cash Flow?

Ha alkalmazottként marketingesként dolgozol akkor kérj információkat a vezetőségtől. Számodra az a fontos, hogy tudd mennyi pénzügyi erőforrással rendelkezel az elkövetkező időszak marketingjéhez. 

Ezek után pontosabban látod, hogy milyen helyzetben van a vállalkozásod. Bármilyen hervasztóak is a számok, akkor is van remény. Ha maradt bevétel akkor készíts egy tervet mert ideje egyenesbe jönni!

Tervek nehéz időkre

A válság marketing tervedet a következő kérdések megválaszolásával tudod előállítani. Nézz be a fiókokba!

Van olyan terméked/szolgáltatásod amit kifejezetten válságban keresnek?

-Ha nincs akkor tudsz-e ilyet előállítani? Hidd el ilyenkor is nagyon sok minden fogy.  A tartós fogyasztási cikkek mellett számos olyan termék és szolgáltatás kerül előtérbe amely a Te kínálatodban is ott lehet. Figyeld a méréseid, hogy melyek lehetnek azok.

Van olyan terméked/szolgáltatásod amit kifejezetten válságban keresnek?

-Ha nincs akkor tudsz-e ilyet előállítani? Hidd el ilyenkor is nagyon sok minden fogy.  A tartós fogyasztási cikkek mellett számos olyan termék és szolgáltatás kerül előtérbe amely a Te kínálatodban is ott lehet. Figyeld a méréseid, hogy melyek lehetnek azok.

Tudsz e budget terméket/szolgáltatást forgalmazni?

A válság idején minden akciós kedvező árú termék vagy szolgáltatás kelendő lesz hosszabb időre. Nézd meg mely szolgáltatások termékek esetén tudsz olyan minimál árra menni amely még bevételt hoz vagy segíti a fenntartást.

A fenti kérdések megválaszolása után célszerű a termék piramisodat újragondolni és a piramis lábát alkotó csali belépő termékeket újrapozícionálni. Azaz most a belépő termékek kevesebb hasznot hoznak. a prémium és felső luxus termék/szolgáltatásaid pedig lehet, hogy egy szinttel lejjebb kerülnek. Az ajánlatokat ez után érdemes elkészíteni.

Mit tudsz a vállalatban optimalizálni?

Rendezd a működéshez nagyon fontos, szükséges és kevésbé fontos dolgokat. Csak az igazán fontosak maradjanak meg. Vigyázz mert ahhoz, hogy aktívan a piacon maradj nem az a megoldás, ha mindent kidobsz most az ablakon vagy felmondasz mindenkinek. Ha van tartalékod erre semmi szükség. Már csak azért sem mert, ha újra beindul a piac nehéz lesz a vállalati struktúrát embereket újra felvenni betanítani.

Állíts fel vésztervet

Nézd meg mennyi tartalékod van minden zsugorodás nélkül. Ez az az idő amit jó marketinggel sikeresen átvészelsz és utána pedig bevételt szerzel. Ez után a bevételek tükrében állíthatsz fel szinteket. Pl. Második szintnél már a kevésbé fontosakat mellőzheted.

Nézd meg mennyit tudsz marketingre fordítani

Ha eladásonként tudsz a haszonból számítani az is jó. Fontos lesz a megtérülés alapú kampányokhoz. Ha tartalék forrásaid vannak akkor abból különíts el marketing célra. Ha nem sok pénz maradt akkor se ess kétségbe mert más erőforrásaid is vannak most a kialakult helyzetben. Mutatom is!

Marketing stratégiai tipp válságban

A trükk lényege, hogy megnézed milyen erőforrásokkal rendelkezel vagy a vállalatnál milyen kapacitások maradtak. Ez azért kell mert nagyban eldönti a marketinged vonalát az elkövetkező időben.

Három fő erőforrásod van. Minden erőforrás átváltható a másikra. Tehát, ha az egyikből nagyon kevés van a másikból sok akkor azt kell kihasználni.

Erőforrás 1.: Pénz

A pénz lehet a már fent említett tartalék.Vagy a jelenlegi bevételeid. Ha a vállalatoknál rendelkezésre áll pénz marketingre akkor időt tudsz spórolni vele (mert pl kiszervezed a kampányokat) vagy tudásra tudod használni. (pl jobb alkalmazásokat használsz vagy képzed magad).

Erőforrás 2.: Idő

Lehet, hogy a koronavírus miatt kialakult helyzetben több időd van. Lehet, hogy a marketing csapatod a vállalkozásodban dolgozók több idővel rendelkeznek. Ez hidd el jó mert az így olyan marketing eszközöket tudsz választani amelyek ugyan időigényesek de cserébe annyire keveset kérnek, hogy ideálisak ebben az időszakban. Ha sok idővel rendelkezik akkor azt tudod a tudás megszerzésére konvertálni.

Erőforrás 3.: Tudás

A tudás lehet üzleti know-how például szakértője vagy valaminek a piacon vagy olyan terméked van ami senki másnak. De itt elsősorban a marketing és üzletvezetési tudást értem. Ha értesz a marketingedhez akkor időt spórolsz meg mert gyorsabban és hatékonyabb kampányokat készítesz. Ezáltal pénzre is konverálhatod a tudást.

Így használd ki az erőforrásaidat

Az erőforrásaidat egymásra is tudod konvertálni, illetve a marketing eszközeidet is kirajzolják. Hogyan? Úgy hogy a digitális marketing eszközeidet két csoportra lehet bontani.

Aktív eszközök

Minden olyan marketing eszköz amely rövid idő alatt hoz látványos eredményt és bevételt de cserébe magas költéssel rendelkeznek. (PPC kampányok, videóhirdetések)

Passzív eszközök

Ezek olyan eszközök amelyek hatása szintén garantált de ahhoz, hogy üzemeljenek több időre van szükség. Viszont költségük alacsony vagy elhanyagolható. ( pl, tartalommarketing, SEO, automatizált hírelvél marketing, influenszer marketing, márkázási kampányok.)

Így válassz marketing eszközt erőforrások alapján

Ha pénzzel rendelkezel:

Kattintás alapú kampányok, marketing kiszervezés, tudásra konvertálás (idő esetén).

Ha sok idővel rendelkezel: 

Tartalommarketing, keresőoptimalizálás, közösségi marketing, hírlevél, automatizált hírlevél marketing, influenszer marketing, áthidaló márkaépítés, growth hackelés.  Konvertálás: Az időt fordíthatod tudásra vagy megtajkaríthatsz vele pénzt.

Ha sok tudással rendelkezel:

Ha marketing tudásod megengedi már akkor készíts a válságra marketing tervet, dolgozt ki maximumra a promóciódiat. (segítség itt) Kezd el ‘reszelni’ azaz optimalizálni a marketing eszközeidet. Például készíts jobb hírleveleket blogtartalmakat, ppc kampányokat, landoló oldalakat. Mérj sokat és hozd ki a maximumot a marketing és értékesítési eszközeidből. A Tudás konvertálható pénzzé, hiszen hatékonyabb vagy és időt is spórolsz vele mert gyorsabban végzel el feladatokat ezáltal több mindent tudsz csinálni.

Tetszett a bejegyzés?

A következő részben szó lesz a kihagyhatatlan marketing elehetőségekről, ügyfélszerző, elköteleződést segítő vagy bevételszerző, krízishelyzeti marketing stratégiákról. Továbbá titkos ütőkártyákat mutatok Neked amelyeket tudsz használni a marketing kampányaid során.

Minek is várnál? Katints ide és olvasd el most a második részt.

További felkészüléshez ajánló

Ha a krízis idején esetleg szüneteltetni kell a vállalkozásod vagy éppen most van több időd akkor  érdemes ezt kihasználnod és a ‘tudás’ erőforrásodat növelni. 

Az Online Marketing – Mesterstratégiák kezdőknek és haladóknak című tudásanyagom továbbra is ingyenes letölthető regisztrációt követően. A könyv alapján megtudod mi a titka a  sikeres online marketingnek és azt, hogy milyen eszközökre van szükséged hozzá. A könyv beavat a digitális marketing két szuper módszerébe és lépésről lépésre végig vezet egy sikeres online marketing kampány elkészítésében. Kattints ide és töltsd le most.

Ezeken túl szinte az összes kiválasztott online marketing eszködhöz tudsz a választani a tudásanyagok közül. Az első ingyenes, könyv alapján könnyedén ki is tudod  választani őket. 

Minden egyes tudásanyag valós kampányok tapasztalataiból táplálkozik és olyan mestertippeket tartalmaz amelyek más a piacon kapható oktató anyagban nincsenek benne.

Van még egy jó hírem!  Most Doomsday 50% kedvezménnyel tudod beszerezni az összes tudásanyagot, hogy költségcsökkentett áron sajátítsd el a marketing eszközök használatát. Nézd meg őket itt.

Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg másokkal is.

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}