Ne ess pánikba- ahogy a Galaxis utikalauz stopposoknak mondja. Vállalkozóként vagy marketingesként egy vállalatnál most a legfontosabb, hogy higgadj le. Vegyél egy mély levegőt és nyisd ki a szemed, hogy észrevedd amint a pozitív dolgok előtünnek a látóteredben.  Egy gazdasági recenzióban is van számos tipp és taktika amellyel sikeresen felülkerekedhetsz a nehéz időkön, hogy a végén bevétellel és nyertesként kerülj ki a helyzetből.

A kétrészes bejegyzés sorozat második megmutatom Neked a marketing túlélési tippeket:

Miről lesz szó ebben a bejegyzésben?

A marketing túlélési útmutató 1. részéhez kattints a gombra!

Doomsday marketing stratégiai pillérek

Ebben a részben a négy fontosabb stratégiát mutatok be Neked ami kifejezetten a koronavírus által keltett gazadasági helyzetben hasznos. A legrosszabb amit tehetsz, ha Hamupipőke módjára szenderülsz álomba és várod a megmentőt.

,,Ami az egyiknek probléma a cégednek lehetőség. A végítélet csak egy ítélet a gazdasági életben, lehet kedvező számodra míg másnak hátrányos.”

A legjobb amit tehetsz, hogy nyitott szemmel észreveszed a kínálkozó üzleti lehetőségeket és jó marketinggel megragadod. Természetesen a lehetőségeidhez mérten tedd meg ezt. Ha most kicsit szünetelned kell a vállalkozásod akkor is felkészülhetsz a jobb időkre mert a mostani helyzet elmúlik. Mivel is töltsd ezt az időt? Az alábbi pillérek megmutatják Neked, de lőtte nézzük marketing szempontból milyen lehetőségek kínálkoznak:

Marketing lehetőségek koronavírus idején:

1. Alacsony licitösszegek a kattintás alapú rendszereken

Kevés hirdetés kevés versenytárs. Most könnyen eléred a célcsoportod kevés összegből.

2. Kedvező hirdetési csomagok 

A túlélésben jó áron tudsz bannercsomagot vásárolni mert kevesen hirdetnek. Natív megjelenések is kedvező áron futnak (Pl. PR blog). A nyomtatott megjelenések esetén is számíthatsz kedvezményre és az egész marketing kivitelezés iparban lehet komoly kedvezményekhez jutni

3. Könnyebb elérés, kikapcsolódási vágy

A digitális térben pedig minden olyan tartalom felértékelődik ami segít kiszakítani a hétköznapokból őket. Ráadásul most többet neteznek az emberek így könnyebb eljutni hozzájuk. Videótartamaknál magasabb megtekintési arányok a honlapodon hsszabb ott töltött időt tapasztalhatsz. Egyszerűen több idejük van tartalmat és reklámot fogyasztani az embereknek lévén sokan otthonról dolgoznak míg mások a munka után szeretnének kikapcsolódni

4. Megnövekedett idény egyes cikkekre és szolgáltatásokra

A megváltozott helyzetben egészen más fogyasztási cikkek és szolgáltatások is előtérbe kerülhetnek. Példa a laptop vásárlások megugrása a cégek részéről, egyes bútorokta is jobban keresnek, de akár olyan váratlan termék mint a sminkkészlet is lehet sikeres hiszen az emberek nem csak azt veszik amire szükségük van hanem amitől jobban is érzik magukat. ( Itt most kérlek, hogy engedd le  a szájmaszk és tisztítószer, alapélelmiszerek triumvirátusát és ne is gondolj nyerészkedésre mert másoknak erre nagy szüksége van és felelősek vagyunk egymásért)

5. Online szolgáltatások iránti igény

Ha ügyfelekkel foglalkozol, edukációval foglalkozol, tanácsadó vagy akkor most kevesebb az ügyfélrefordított időd hiszen online platformon is tudtok beszélni ezáltal több ügyfelet tudsz ellátni kevesebb időből. Ebből kifolyólag kedvezményt is adhatsz. 

Ha van még ötleted milyen üzleti és marketing lehetőségek kínálkoznak akkor motiváljuk egymást ezzel és ne habozz megírni a merlin@marketingmagic.hu címre vagy a Facebook profilomon!

Doomsday marketing stratégiák:

Összegyűjtöttük Neked néhány inspiráló maketing stratégiát amelyet jó eséllyel tudsz alkalmazni a gazdaságilag nehéz időszakra. Fontold meg melyikre milyen erőforrásaid vannak és vágj bele. Sőt! A saját ötleteiddel kiegészítve tudod a kampányaidat elkészíteni ezek alapján.

1.

Új lehetséges vásárlók/ügyfelek szerzése

Igen jól olvastad. Az élet nem áll le, sőt itt a remek alkalom, hogy kihasználd azt a helyzetet, hogy sokan otthonról dolgoznak vagy COVID-19 hírek mellett szeretnének már végre a normális élethez köthető dolgokkal foglalkozni. Gondolj a marketing során arra, hogy Te most betöltheted azt a szerepet a marketingeddel ami egy jó barát aki a hétköznapok történéseiből kiragad.  

,,Az ökölszabály, hogy a hirdetéseidből organikus tartalmaidból vezesd az adatbázis felé az érdeklődőket. Tehát iratkoztasd fel kérjenek visszahívást kövessenek.”

Más szóval  itt alapvetően adatbázis építést értek az új lehetséges ügyfelek szerzése kapcsán. Valójában egy szezonon kívüli időszakban is hasonló taktikát alkalmazol amikor tudod, hogy a holtidőszak végén lesz vásárlás de addig is gyűjteni kell az érdeklődőket.

B2B célcsoport esetén

Ha vállalatoknak dolgozol és  B2B célcsoportod van akkor most könnyebben eléred hasznos tartalmakkal az ügyfeleidet mert több idejük van.  Készíts lead mágneseket. Olyan hasznos esettanulmány, útmutató, anyagokat amelyeket most van idejük elolvasni. 

Készíts ingyenes tartalmat alkalmazást segédletet bármit amivel tudsz egy kicsit a saját eszközeiddel karitatív lenni. Ezzel nem csak jót teszel hanem szimpátiát is kiváltasz a potenciális ügyfeleidnél.

Hirdesd be a hasznos tartalmaidat, ingyenes takontentjeidet,  vagy terjeszd őket blogon közösségi hálózaton, partnerhálózatodon.

Készíts hírlevél sorozatot, közösségi poszt sorozatot amivel felelted az érdeklődést. Használj ehhez népszerű hashtegeket de figyelj rá, hogy a témádhoz vállalkozásodhoz köthetőek legyenek. 

Készíts videókat vagy webináriumot ahol beszélsz fontos iparági témákról. 

Találj ki olyan ajánlatot amelyet később is be tudnak váltani. Lehet akció kedvezmény bármi. 

 

Most rengeteg új érdeklődőt tudsz a marketing értékesítési tölcséredbe (funnel) csalni mindezt könnyedén. 

B2C célcsoport esetén

Ha a lehetséges vásárlóid magánszemélyek akkor gondolj arra a lehetőségre, hogy negatív hír özönbe szórakozásra vágynak és olyan dolgokra amik a normális életre kapcsolják vissza őket.

 

Készíts olyan kuponajánlatokat amelyket később tudnak beváltani a meglévő és a lehetséges új vásárlóid. Tehát mehet a webshop kedvezménykupon behirdetve májusi beváltással, ha pedig műkörmös fodrász vagy ugyanez mehet. A cél, hogy a véász elmúltával azok is vásároljanak akik addig nem tehették meg. Hidd el sokan lesznek a nagy vásárlási megtartóztatás után.

 

Készíts szórakoztató és akár vicces tartalmakat közösségi hálózatra, blogra de ügyelj rá, hogy a vállalkozásodhoz köthetőek legyenek. 

 

Hijack trükk: Rabold el a fő témákat ha valamennyire kötjhető a vállalkozásodhoz. Tehát, ha Te tisztítószert árulsz akkor te is nyilatkozhatsz ebben a témában és készíthetsz posztokat. Ha jóga szőnyeget akkor az otthni test edzést promotálható karantén idején.

 

Kezdj el motivációs és pozitív üzeneteket sugárzó márka arculatot építeni. A negatív hírözön ben az embereknek ez kell mint egy falat kenyér (Nekem is Neked is )  ügyelj arra, hogy a célcsoportodhoz szól. 

 

Adj kosár kedvezményt későbbi beváltással vagy adj szolgáltatás esetén  adj idő limites akciót de későbbi teljesítéssel. Tehát tény, ha megrendeli a szolgáltatást ezen a héten akkor jár a kedvezmény de elég később is igénybe vennie.

2.

Elköteleződés javítás stratégia

A gazdasági mély álom fázis remek alkalom arra, hogy az adatbázisodban lévő ügyfelekkel, követőiddel, érdeklődőiddel közelebbi kapcsolatot alakíts ki. Itt is érvényesül az a lehetőség, hogy sok idővel rendelkezhetnek és szívesen vesznek tőled olyat ami kiragadja őket a hétköznapokból. Ha van tartalékod akkor ezek a kampányok sikeresek lehetnek. 

B2B célcsoport esetén:

 

Ha az ügyfeleid vásárlói szintén cégek vállalkozások akkor itt a remek alkalom, hogy javítsd az ügyfél elégedettséget. Írj nekik levelet hívd fel őket szervezz webinárt és kérdezd meg minden tudnál nekik segíteni mitől lesz könnyebb nekik. 

 

Készíts motiváló tartalmakat amelyek a cégedhez köthetőek.

 

Szervezz a termékedről szolgáltatásodról edukációs hírlevél sorozatot, webinárt, blogsorozatot, vagy egyéni online beszélgetést.

Használd ki a z élő közvetítések varázsát. Hívj meg partner szakértőket.

 

Akár virtuális fórumot szervezhetsz vagy kiscsoportos webinárium szeánszokat. Ne feledd előre megadni a pontos idejét és promótálni.  (Facebook csoport, LinkedIn csopor)

B2C célcsoport esetén:

 

Ha a vásárlóid megrendelőid magánszemélyek akkor ne haragudj rájuk azért mert kevesebb a vásárlás inkább próbáld meg javítani a véleményüket rólad. 

 

Akár most is készíthetsz elégedettség felmérést hírlevélben űrlappal rólad.

 

Kuponajánlat kosárelhagyó ajánlat, kívánságlista ajánlat.: A technika lényege, hogy az emberek szívesen vásárolnának de lehet most nem tudnak vagy nem akarnak. Fogd fel ezt vakációjuknak és adj nekik olyan kupont amelyet később 1-2 hónap múlva tudnak váltani. Gondolj külön a meglévő vásárló idra. Lehet olyan promóciót csinálni ahol meg tudják írni a kívánságokat és a hozzászólók közt kisorsolt kedvezményt. Ha van kívánságlista alkalmazásod vagy kosarad akkor kérd meg őket hogy pakoljunk bele nyugodtan és meglepetés kedvezményt kapnak rá amelyet később is kiválthatnak.

 

Ebben az időszakban is bevezetheted a törzsvásárlói akciódat. Lehet nem fog forgalmat növelni de egy ilyen kampány pozitív képet mutat a vállalkozásodról.

 

Most van idő márkát építeni a közösségi hálózaton, blogtartalmakba, videó csatornán.

Készíts termékbemutató videókat, teszteket, és akciókat vagy  életérzés tartalmakat. Minden ami a márkádhoz vagy az általad forgalmazott termékekhez szolgáltatásodhoz köthető. Az eredmény az, hogy mire elmúlik a vész a vásárlód sokkal inkább kötődnek hozzád.

r)

3.

Bevétel szerzés stratégia

A vészterhes időben csökkentett ár, későbbi fizetés, csomagajánlattal lehet áttörni a vásárlási kedvet. Viszont minden lépés előtt nézd meg a forgalmad. Ha nem jelentős a visszaesés a Te szektorodban akkor fölösleges minden marketing és értékesítési rakétát ellőni, de ha szeretnél karitatív lenni és van lehetőséged akkor tedd meg.. 

A vészterhes időben csökkentett ár, későbbi fizetés, csomagajánlattal lehet áttörni a vásárlási kedvet. Viszont minden lépés előtt nézd meg a forgalmad. Ha nem jelentős a visszaesés a Te szektorodban akkor fölösleges minden marketing és értékesítési rakétát ellőni, de ha szeretnél karitatív lenni és van lehetőséged akkor tedd meg.

 

Ha amúgy is szerettél volna készletkisöprést akkor itt az idő egy akciónak. 

 

Ha olyan terméked szolgáltatásod van amelyet szívesen vesznek nagyobb tételben akkor most érdemes az emberek nagy betárazási kedvéhez igazodni és csomagajánlatokat adni. 

 

Ha cégeknek szolgáltatsz forgalmazol akkor érdemes tudni, hogy negyed féléves költésgvetésük van. Ha most leadet generálsz egy jó kampánnyal könnyen tudsz a bevételhez jutni de türelemmel.  

 

Ha a vásárlóidnak meg tudod mutatni, hogy miért nagyon fontos a termék szolgáltatás akkor nehéz időszakban is megveszik. Ehhez készíts kampányokat.

 

Ha megengedheted magadnak akkor későbbi fizetéses szolgáltatásokat is tudsz létrehozni de ehhez erős bizalomra van szükség.

 

Ha olyan terméked szolgáltatásod van amelyet válságtól függetlenül is visznek akkor is célszerű elgondolkodni egy lyan akción ami esetleg plusz bevételt generál. (Marsahll kereszt segítségnek) 

 

Minden ötlethez tudsz egy kampányt készíteni. A kampány elemeit Te tudod kiválasztani. Lehet csak egy hírlevél és egy bejegyzés, lehet egy kívánságlista alkalmazás. Lehet egy kuponajánlat és együtt tétek vissza, a lényeg, hogy a felszabadult idődet használd ki és marketingelj mert a konkurenciád fogja megtenni. Viszont, ha aktív maradsz akkor nyertesként térsz vissza az életbe Te is.

 

+1.

Karitatív marketing

Most elsősorban hozzád szólok egy cég marketingeseként, vállalkozóként. Ha teheted és meg van hozzá a lehetőséged akkor itt az ideje önzetlenül karitatív munkát felajánlást végezned. Fontos, hogy együtt tegyünk valamit a közösségért és a körülöttünk lévő emberekért. 

Nézz körbe mi az amit fel tudsz ajánlani és kik azok akiknek tudsz segíteni a szűkebb és a tágabb környezetedben. 

Lehet ez ingyenes szolgáltatás termék, rászorulóknak, lehet olyan akció ahol a bevételed egy részét ajánlod fel fontos célokra eszközökre. A lényeg, hogy segíts vele! 

Ha van ötleted vagy már bele is kesztél kérlek küld el nekem a Facebookon vagy emailban a merlin@marketingmagic.hu címre és megosztom, hogy mások is kedvet kapjanak.

 

Marketing eszköz túlélőcsomag

Ha Te is tetél valamit azért, hogy a vásárlóidnak mentőövet dobja akkor Te miért ne fogadhatnád el a segítséget? A marketingedhez számos ingyenes tudásanyagot, költésgmentes alkalmazást vhetsz igénybe hosszabb rövidebb ideig. Ha aggódsz a költségek miatt akkor íme egy túlélőkészlet a marketingedhez a teljesség igénye nélkül:

Weblap

A WordPress még mindig ingyenes és oskaig az is marad sok ingyenes templattel. Csak domainnév és tárhely kell hozzá.

Ingyenes templatekkel a profi honlapokat megszégyenítő élményt tudsz varázsolni. 

Hírlevél küldés:

Mailchimp- Hírlevélküldő 2000 feliratkozóig ingyenes

Miilerlite – 14 nap demo verzió 1000 feliratkozóval

Active Campaign – Automatizált hírlevél küldés 1 hét demo 100 feliratkozó

Weblap elemzés SEO:

Similarrweb – Külső weboldal elemzés korlátozottan ingyenes

Majestic- Ingyenesen tudod a seo értékeit vizsgálni a saját illetve versenytársaidnak. 

A Hotjar sajnos fizetős a honlap felhasználói élményének tesztelésére de a 3M VAS programba 5 képet tudsz szemmozgás vizsgálatnak alávetni ez lehet a honlapod vagy a marketing anyagod is.

Tartalommarketing

Buzsumo- Témakeresésre és tartalomelemzésre

Google Alerts- Ingyenesen tértesít ha a megadott témakörben új hír van.

Google Trends – Felfutó trendeket tudsz vizsgálni kulcsszavak alapján.

Hírlevél küldés:

Mailchimp- Hírlevélküldő 2000 feliratkozóig ingyenes

Miilerlite – 14 nap demo verzió 1000 feliratkozóval

Active Campaign – Automatizált hírlevél küldés 1 hét demo 100 feliratkozó

Tudás

A Google minden szolgáltatásához Ads Analytics találsz oktató anyagokat amelyek jók alapozónak.

Az Online Marketing kézikönyvem pedig ingyenes, ha az összefüggések is érdekelnek valós használatból vett mestertippekkel!

Egy végső marketing módszer: Growth Hack

A gazdaságilag szűkös időkben a reflektor fény ráirányul a marketing eszközök egyik újabb üdvöskéjére a növekedési hackelés-re. 

Alapvetően egy olyan marketinges szemléletről van szó, amely egy vállalat növekedési pályáját veszi a zászlajára minimális büdzsé mellett. A marketingjében pedig a pszichológia, informatika legfrissebb vívmányait használja fel.

A start up-ok világából érkezett hozzánk és egyre több helyütt honosodik. Nincs kanonizált tana, inkább egy szemlélet amihez variábilis trükkök, kreativitás és nagyon sok analitika szükséges amely adatvezérelt digitális marketinggel valósítható meg. A growth hacket növekedési hackelésnek lehetne durván fordítani, de a hack szó itt pozitív értelemben inkább egy agyafúrt tságot jelent.

A Growth Hack eredete

Az alkalmazást fejlesztő start up vállalkozások esetén kulcstényező, hogy elérjék a kritikus felhasználói bázist. A klasszikus modell az ingyenes csali termék és a rá épülő mikro tranzakciók vagy pedig az alkalmazás teljes és fizetős verziója.

Az emberek kis százaléka hajlandó kevés pénzt fizetni az alkalamzásokért ezért az alkalmazások további fejlesztéséhez és a profithoz rettentő mennyiségű felhasználóhoz kell eljutni nagyon rövid idő alatt.

A kisméretű start up cégeknek viszont nem volt forrásuk hatalmas klasszikus marketing kampányra ezért a fejlesztőkkel összefogva olyan megoldásokat választottak amelyek kevés pénzből megvalósítatóak.

Mi kell a növekedési trükkhöz?

Gazdasági helyzetünknél fogva egy kelet európai piac az erőforrások hiányában teszi growth hackerekké a marketingeseket. Azzal a különbséggel, hogy az országhatáron

belül maradva kisebb a piac. A growth hacker ezért multidiszciplinális de analitika és fejlesztés, kreativitás kell hozzá. Ezek mellé egy erős projektszemlélet, lean módszertan  ami az egész digitális marketinget uralja.

Példák sikeres growth hack kampányokra:

A Dropbox alkalmazás esetén ezt úgy oldották meg, hogy minden új meghívott felhasználó után plusz tárhelyet adtak és ezt promótálták minden közösségi hálózaton.

A nagy kínai webáruházak nemrégiben kiszámolták ROI-ra hogy megéri poénos termékeket csalinak használni és behirdetni az átkattintásért majd remarketing kuponokkal bombázni a látogatókat amíg nem vesznek valamit.

A Hotmail vezette be először azt a trükköt, hogy a levél aláírásában ott volt, hogy a felhasználó boldogan Hotmail-t használ. Ma már az okostelefonod alapbeállítása is az, hogy reklámozza miről küldték az üzenetet.

ICE módszer

A growth hacking fegyvere az ICE módszer. Ez a módszer alapvetően több területen is működik de itt különösen jól. Az ICE módszer feltalálója a growth hacking atyja, Sean Ellis.

Vállalkozóként vagy menedzserként vagy projekt felelősként ez a gondolatmenet nagyon is ismerős lehet. 

Az ICE betűszó jelentése: 

 

I = mint impact, azaz hatás. Mérd fel milyen hatást vársz egy változtatástól? 

 

C= Confidence, azaz meggyőződés. Mennyire vagy biztos benne, hogy ez az elképzelés működni fog? 

 

E= Ease Mennyire lesz könnyű ezt a változtatást beültetni?

Erre a három kérdésre kell válaszolnod úgy hogy 1-10-ig pontozod a válaszodat. 10 a nagyon, 1 az egyáltalán nem. A három kérdésre adott válasz átlaga a teljes pontszám. Ez után az ötleteket egymás mellé kell tenned és összehasonlítanod. A különböző fejlesztési marketing ötleteket így viszed fel a táblázatra:

Nálad működne?

Nézd meg, hogy a Te cégedben vállalkozásodban meg van-e az alapszintű webfejlesztői, termékfejlesztői tudás és marketing pszichológiai ismeret amivel ötletes kampányokat tudtok készíteni. Ha van ilyen smart team vagy _Te magad némi segítséggel képes vagy erre akkor itt az ideje belevágni, hidd el szinte mágia amit művelni lehet ezzel a remek marketing metodikával!

További felkészüléshez ajánló

Ha a krízis idején esetleg szüneteltetni kell a vállalkozásod vagy éppen most van több időd akkor  érdemes ezt kihasználnod és a ‘tudás’ erőforrásodat növelni. 

Az Online Marketing – Mesterstratégiák kezdőknek és haladóknak című tudásanyagom továbbra is ingyenes letölthető regisztrációt követően. A könyv alapján megtudod mi a titka a  sikeres online marketingnek és azt, hogy milyen eszközökre van szükséged hozzá. A könyv beavat a digitális marketing két szuper módszerébe és lépésről lépésre végig vezet egy sikeres online marketing kampány elkészítésében. Kattints ide és töltsd le most.

Ezeken túl szinte az összes kiválasztott online marketing eszködhöz tudsz a választani a tudásanyagok közül. Az első ingyenes, könyv alapján könnyedén ki is tudod  választani őket. 

Minden egyes tudásanyag valós kampányok tapasztalataiból táplálkozik és olyan mestertippeket tartalmaz amelyek más a piacon kapható oktató anyagban nincsenek benne.

Van még egy jó hírem!  Most Doomsday 50% kedvezménnyel tudod beszerezni az összes tudásanyagot, hogy költségcsökkentett áron sajátítsd el a marketing eszközök használatát. Nézd meg őket itt.

Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg másokkal is.

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}